Size: a a a

2020 November 25

G

Gunslinger in AWS_RU
мне кажется это я седня стал той самой бабочкой со своими экспериментами с AutoScaling Group Instance Refresh :)))
источник

A

Alex in AWS_RU
источник

KT

Karen Tovmasyan in AWS_RU
Вангую, кто-то раздолбал гипервизор
источник

KT

Karen Tovmasyan in AWS_RU
Я почему-то в диком восторге))
источник

RR

Roman Roman in AWS_RU
вот так, сливай бабло на хай авалабилити между AZ, чтоб они потом весь регион просто так похерили
источник

KT

Karen Tovmasyan in AWS_RU
В последнтц раз я так хихикал в марте 17))))
источник

M

Marina in AWS_RU
Добрый вечер! Проблема с выросшей нагрузкой, буду благодарна, если кто подскажет, что делать.

С октября сильно выросла сумма за Data Transfer, прямо вот в сентябре было 17 долларов, а стало 223, а в ноябре и того больше. Как можно узнать подробности? Откуда запросы идут, какие именно урлы вызываются, что там ещё можно посмотреть. Активировали CloudTrail, но что-то оно не очень полезное, там просто события логируются - создали пользователя, удалили пользователя, и так далее. В S3 включили метрики, но, во-первых, за сентябрь их все равно нет, сравнить не с чем, во-вторых, там опять же нет подробностей, просто число запросов и сколько выкачано данных. Подскажите, пожалуйста, куда посмотреть, чтоб понять, в чем дело?
источник

АП

Агент Печенька... in AWS_RU
Increased Error Rates

9:52 AM PST: The Kinesis Data Streams API is currently impaired in the US-EAST-1 Region. As a result customers are not able to write or read data published to Kinesis streams.

CloudWatch metrics and events are also affected, with elevated PutMetricData API error rates and some delayed metrics. While EC2 instances and connectivity remain healthy, some instances are experiencing delayed instance health metrics, but remain in a healthy state. AutoScaling is also experiencing delays in scaling time due to CloudWatch metric delays. For customers affected by this, we recommend manual scaling adjustments to AutoScaling groups.

The issue is also affecting other services, including ACM, Amplify Console, API Gateway, AppMesh, AppStream2, AppSync, Athena, Batch, CodeGuru Profiler, CloudFormation, CloudTrail, Cognito, Connect, DynamoDB, EventBridge, Glue, IoT Services, Lambda, LEX, Managed Blockchain, Marketplace, Personalize, RDS Performance Insights, Resource Groups, SageMaker, Support Console, Well Architected, and Workspaces. For further details on each of these services, please see the Personal Health Dashboard. Other services, like S3, remain unaffected by this event. This issue has also affected our ability to post updates to the Service Health Dashboard. We are continuing to work towards resolution.

10:47 AM PST: We continue to work towards recovery of the issue affecting the Kinesis Data Streams API in the US-EAST-1 Region. For Kinesis Data Streams, the issue is affecting the subsystem that is responsible for handling incoming requests. The team has identified the root cause and is working on resolving the issue affecting this subsystem.

The issue also affects other services, or parts of these services, that utilize Kinesis Data Streams within their workflows. While features of multiple services are impacted, some services have seen broader impact and service-specific impact details are below.

Как я понимаю рут коз тут кинесис.
источник

LK

L K in AWS_RU
а клаудфронт глобальный )
источник

АП

Агент Печенька... in AWS_RU
This issue has also affected our ability to post updates to the Service Health Dashboard. конечно жостко.
источник

RR

Roman Roman in AWS_RU
вопрос каким боком клаудвотч связан с кинезисом, если последний во всем виноват
источник

A

Alex in AWS_RU
Агент Печенька
Increased Error Rates

9:52 AM PST: The Kinesis Data Streams API is currently impaired in the US-EAST-1 Region. As a result customers are not able to write or read data published to Kinesis streams.

CloudWatch metrics and events are also affected, with elevated PutMetricData API error rates and some delayed metrics. While EC2 instances and connectivity remain healthy, some instances are experiencing delayed instance health metrics, but remain in a healthy state. AutoScaling is also experiencing delays in scaling time due to CloudWatch metric delays. For customers affected by this, we recommend manual scaling adjustments to AutoScaling groups.

The issue is also affecting other services, including ACM, Amplify Console, API Gateway, AppMesh, AppStream2, AppSync, Athena, Batch, CodeGuru Profiler, CloudFormation, CloudTrail, Cognito, Connect, DynamoDB, EventBridge, Glue, IoT Services, Lambda, LEX, Managed Blockchain, Marketplace, Personalize, RDS Performance Insights, Resource Groups, SageMaker, Support Console, Well Architected, and Workspaces. For further details on each of these services, please see the Personal Health Dashboard. Other services, like S3, remain unaffected by this event. This issue has also affected our ability to post updates to the Service Health Dashboard. We are continuing to work towards resolution.

10:47 AM PST: We continue to work towards recovery of the issue affecting the Kinesis Data Streams API in the US-EAST-1 Region. For Kinesis Data Streams, the issue is affecting the subsystem that is responsible for handling incoming requests. The team has identified the root cause and is working on resolving the issue affecting this subsystem.

The issue also affects other services, or parts of these services, that utilize Kinesis Data Streams within their workflows. While features of multiple services are impacted, some services have seen broader impact and service-specific impact details are below.

Как я понимаю рут коз тут кинесис.
А он мне никогда не нравился, кинезиз этот.
источник

G

Gunslinger in AWS_RU
сколько девяток щас у амазона осталось?
источник

RR

Roman Roman in AWS_RU
остальные сервисы понятно висят из-за клаудвотча
источник

АП

Агент Печенька... in AWS_RU
Roman Roman
вопрос каким боком клаудвотч связан с кинезисом, если последний во всем виноват
Видимо под капотом у клауда кинесис датастримы.
источник

G

Gunslinger in AWS_RU
Marina
Добрый вечер! Проблема с выросшей нагрузкой, буду благодарна, если кто подскажет, что делать.

С октября сильно выросла сумма за Data Transfer, прямо вот в сентябре было 17 долларов, а стало 223, а в ноябре и того больше. Как можно узнать подробности? Откуда запросы идут, какие именно урлы вызываются, что там ещё можно посмотреть. Активировали CloudTrail, но что-то оно не очень полезное, там просто события логируются - создали пользователя, удалили пользователя, и так далее. В S3 включили метрики, но, во-первых, за сентябрь их все равно нет, сравнить не с чем, во-вторых, там опять же нет подробностей, просто число запросов и сколько выкачано данных. Подскажите, пожалуйста, куда посмотреть, чтоб понять, в чем дело?
мадам, вы видите дом горит... давайте завтра
источник

RR

Roman Roman in AWS_RU
все лузли каплт, как завещал дедушка ленин
источник

M

Marina in AWS_RU
Gunslinger
мадам, вы видите дом горит... давайте завтра
Теперь вижу 😃
источник

G

Gunslinger in AWS_RU
вернемся на пепелище после разгребаний проблем кастомеров и сможем нормально побеседовать
источник

A

Alex in AWS_RU
Агент Печенька
Видимо под капотом у клауда кинесис датастримы.
Да везде кинезис скорее всего)
источник