Size: a a a

Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество

2020 October 05

DW

Dårk World in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
🙃🙃
источник

a

akella122⌬ in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Дайте норм гайд чтобы добавить cmake в ndk
источник

a

akella122⌬ in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Точнее в проект на андроид
источник

BT

Boris Timofeev in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
akella122⌬
Дайте норм гайд чтобы добавить cmake в ndk
источник
2020 October 06

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
do Bitmap's count as Native Memory or Java Memory?
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
it depends from version of api.
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Android Pie/Q
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
as im trying to figure out how to prevent my native memory from climbing up to 800 MB when decoding, scaling, and drawing 34 bitmaps (from 1440x2844 to 56x111) inside a RecyclerView
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
caching java objects (with later reuse) is a good idea to solve this
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
there are examples how to do this in link
источник

DG

Dmitry Gordin in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
actually you don't need to reinvent the wheel
take look at glide library or picasso. they are designed for that
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
yep. first note there says exactly this 🙂
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Arkadi Tolkun
caching java objects (with later reuse) is a good idea to solve this
i already do this
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Dmitry Gordin
actually you don't need to reinvent the wheel
take look at glide library or picasso. they are designed for that
i have tried those but glide and picasso have horrible real-time performance
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
using glide probably reduces the fps to about 6 images per second

without i get between 30 fps and 60 fps
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
and i dare say picasso would be worse than glide
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
(from 25.09.20 )
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Arkadi Tolkun
caching java objects (with later reuse) is a good idea to solve this
specifically, what i am doing, is


1. obtain a compressed bitmap array from my pool

2. invoke holder.bitmapView.setImageBitmap(holder.bitmapData, BitmapView.ScaleMode.SCALE_WIDTH_HEIGHT)

the following happens in setImageBitmap

3. i then cache the given stream, and decompress the bitmap array into a bitmap using ByteArrayInputStream, and cache that bitmap, and then invalidate my view

the following happens in onDraw

4. i create a new scaled bitmap, and cache the scaled bitmap

5. i then draw the scaled bitmap onto the canvas
источник