Size: a a a

CODE BLOG / Чат

2021 September 28

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
но там куча задач которые не решены. Я разработчику написал письмо:

It is necessary to export keeping the names and hierarchy in svg. If I wrote a title for the collection (in a blender), for example “kitchen”, then in svg the <g> tag will have the data-name=”kitchen” attribute. And so on to any depth of nested ways.

If the object (in blender) has the name “table”, then the path tag (in svg) will have the attribute data-name = “table"

(Already done in the plugin) Well, so that an outer contour with filling, without stroke, is saved for objects, i.e. so that they are not splitted into pieces, but be a solid filling.

and the colors of all objects were random and half transparent, and this is normal if they overlap each other in svg, and do not mutually exclude.

it was necessary that the height and width of the picture be the same as that of the active camera

And it is important to reduce quantity of verts in SVG, because I got more than 8000 verts with simple 3D scene. So I had to manually reduce to 170 verts it using SVG compressors and Adobe Illustrator path simplify tool.
источник
2021 September 29

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
понял, то бишь контур нужен внешний. хотя как бы почему обязательно внешний.  вариантов много.

в cad программах экспорт в dxf делается нормально для получения вектора, а вот в художественных хз
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
а есть иллюстратор?
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
это картинка в иллюстраторе, зачем ?)
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
а, ну у меня был экспорт. я хз, проверил просто))
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
там просто встроенная картинка) не вектор
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
не совсем 3Д) ))))
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
Ну это уже экспорт чертежей, да.
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
А чё, иллюстратор 3д может?
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
По слоям он что раскидал? Я кстати ими даже не пользуюсь
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
блендер может, но надо плагины сторонние
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
1 слой
источник

PG

Pavel Grachev in CODE BLOG / Чат
А вот список с надписями? Просто объекты отдельные?
источник

YK

Yury Khmarin in CODE BLOG / Чат
да Compound Path
источник

NK

ID:0 in CODE BLOG / Чат
С мыслью на будущее

#ithumor
источник

NK

ID:0 in CODE BLOG / Чат
Pillow. Обработка изображений в Python

1. Введение
2. Открытие изображения и получение информации
3. Сохранение изображения и создание миниатюр
4. Обрезка изображения
5. Поворот изображений
6. Фильтры для изображений
7. Создание холста и рисование фигур
8. Создание текста на изображениях
9. Загрузка изображений по URL

#video #python

https://www.youtube.com/watch?v=d8FVxAJZu04&list=PLEYdORdflM3k2U6xicasFS3NXWwaZo8kw&ab_channel=%D0%A4%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%B8
источник

MD

Mira Diaz in CODE BLOG / Чат
Кто смотрел сериал Игра в кальмара?
источник

Б[

Барсик [SpamBlock]... in CODE BLOG / Чат
как то в один момент про него из каждого утюга
источник