Size: a a a

2020 August 02

A

Alex Ф-ф-фэils!🌠︙... in C++ Together 2.0
χоρоший ☽☽☽ λисuчко
А кто-нибудь шарит за game semantics?
Что тут понимается под этим
источник

χλ

χоρоший ☽☽☽ λисuчко... in C++ Together 2.0
Alex Ф-ф-фэils!🌠︙
Что тут понимается под этим
Это стандартный термин, значение которого я и хочу понять
источник

χλ

χоρоший ☽☽☽ λисuчко... in C++ Together 2.0
As the name suggests, game semantics models computation as the playing of a certain kind of game, with two participants, called Player (P) and Opponent (O).
P is to be thought of as representing the system under consideration, while O represents the environment. In the case of programming languages, the system is a term (a piece of program text) and the environment is the context in which the term is used. This is the main point at which games models differ from other process models: the distinction between the actions of the system and those of its environment is made explicit from the very beginning.
источник

χλ

χоρоший ☽☽☽ λисuчко... in C++ Together 2.0
Хм
источник

AF

Aidar Fattakhov in C++ Together 2.0
Это дословно
источник

AF

Aidar Fattakhov in C++ Together 2.0
Не термин какой-то а просто слова автора
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Aidar Fattakhov
просто b
Не, ты находишься в одной из функций ::foo::bar::tar::car::a, например int ::foo::bar::tar::car::a::coolFunction(int, char*), а тебе надо поменять значение переменной int ::foo::bar::tar::car::b::specialNumber
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Alex Ф-ф-фэils!🌠︙
Т.е. без adl у тебя бы
std::cout << "yo dawg"

Надо было бы писать, например, так:
std::operator <<(std::cout, "yo dawg);
a = b + c;
было бы
operator=(a, operator+(b, c));
?
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Или может так:
a.operator=(b.operator+(c));
?
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
χоρоший ☽☽☽ λисuчко
As the name suggests, game semantics models computation as the playing of a certain kind of game, with two participants, called Player (P) and Opponent (O).
P is to be thought of as representing the system under consideration, while O represents the environment. In the case of programming languages, the system is a term (a piece of program text) and the environment is the context in which the term is used. This is the main point at which games models differ from other process models: the distinction between the actions of the system and those of its environment is made explicit from the very beginning.
Чёт ваще не понял
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Походу ваще ненужная штука
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
А вы как типы переменных указываете?
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
char* something или char *something
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
?
источник

p

pepeground_bot in C++ Together 2.0
?
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Я вот делаю char* something
Мне кажется, так логичнее, потому что то, что это указатель, относится к типу, а не к названию
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Это переменная типа указатель на char с названием something, а не переменная типа char с названием *something
источник

AF

Aidar Fattakhov in C++ Together 2.0
Я указываю char* хотя логичнее считаю char *x
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Aidar Fattakhov
Я указываю char* хотя логичнее считаю char *x
Почему?
источник

CC

Cool Cooler in C++ Together 2.0
Почему считаешь логичнее char *x?
источник