Size: a a a

2020 June 26

К

Константин in GameDev for Web
А, в AS3 валидно множественное сравнение?
источник

К

Константин in GameDev for Web
w.y > points_i.y < 0
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
бля мы налетали на такое говно
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
я ен помню порядок операторов там сначала одно посчитается потом второе с ним как с буленом сравниться
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
ща тест сделаю
источник

St

Stranger in the Q in GameDev for Web
бесят такие проверки
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
For example, consider the less-than (<) and greater-than (>) operators, which have the same precedence. If both operators are used in the same expression, the operator on the left is processed first because both operators are left-associative. This means that the following two statements produce the same output:

trace(3 > 2 < 1); // false
trace((3 > 2) < 1); // false
источник

St

Stranger in the Q in GameDev for Web
я иногда в ущерб производительности пишу через abs
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
по докам as3 это валидно, с точки зрения написания кода это пиздец
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
ща тестов нефигачу
источник

К

Константин in GameDev for Web
static public function InPoints(w:b2Vec2, points:Array, pointCount:int):Boolean
{
 const k_tolerance:Number = 100 * Number.MIN_VALUE;
 for (var i:int = 0; i < pointCount; i++){
   var points_i:b2Vec2 = points[i];
   var dX:Number = w.x - points_i.x < 0 ? -(w.x - points_i.x) : w.x - points_i.x;
   var dY:Number = w.y - points_i.y < 0 ? -(w.y - points_i.y) : w.y - points_i.y;
   var mX:Number = w.x < 0 ? -w.x : w.x >  points_i.x < 0 ? -points_i.x : points_i.x ? w.x < 0 ? -w.x : w.x : points_i.x < 0 ? -points_i.x : points_i.x;
   var mY:Number = w.x < 0 ? -w.y : w.y >  points_i.y < 0 ? -points_i.y : points_i.y ? w.y < 0 ? -w.y : w.y : points_i.y < 0 ? -points_i.y : points_i.y;

   if (dX < k_tolerance * (mX + 1) &&
     dY < k_tolerance * (mY + 1))
   {
     return true;
   }
 }
 return false;
}
источник

К

Константин in GameDev for Web
Оригинал
источник

К

Константин in GameDev for Web
Ну мне так TS и сказал, что там проверка number и boolean
источник

К

Константин in GameDev for Web
и я чет присел
источник

К

Константин in GameDev for Web
В JS так же валидно, но ек
источник

К

Константин in GameDev for Web
источник

К

Константин in GameDev for Web
Ток считается чет как-то
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
ну собственно да, error TS2365: Operator '<' cannot be applied to types 'boolean' and 'number'.
источник

MB

Mike Busyrev in GameDev for Web
//@ts-ignore
источник