ОБ
8
Юкорида айтилганидек частотанинг ошиши, уша катта частотада тебранайотган магнит майдонга якин турган ускуна корпуси, ичидаги темир деталларининг хам кизиб кетишига сабаб булади, бекорга кизиб йотишига, "потерие активной мощности"га, ускунани тез бузилишига олиб келади.
Индукционный печлар шу принципга асосланган, яъни бир калин симдан ички диаметри каттарок чулгам килинади, уша чулгамга масалан 500 - 1000гц частотада ток берилади, махсус 50гцни 1000 гцга преоброзават килиб берадиган ускуна йордамида, кейин уша чулгам уртасига битта темир булагини оборса, хавода турган булса хам, хеч нарсага тегмайотган булса хам, бояги темир булаги бир пасда кип кизил чуг булиб кетади, хатто эриб окиб тушади, катта частоталик магнит майдон зонасига кириб колгани учунгина, хеч нарсага тегмаса хам, атрофида иссик нарсани узи булмаса хам ( ютюбда "индукцион печ" деб йозиб куришингиз мумкин роликларни)
Мана катта частотанинг "хунар"и, агар темир булак оддий 50гц частота берилган чулгам орасида турганида шу иш булмас эди, тураверарди хеч нарса булмай, хатто уша темир булак баданининг харорати 1 градусга хам кутарилмас эди...
Мана шу эффектни деб хам саноат частотаси жуда баланд танланмаган, агар баланд булса эл. мошиналар (генераторлар, транслар, двигателлар) габарити анча ихчам ва тан нархи хам арзон булар эди, лекин у жихоз обогревател хам булиб колар эдида, трансформатор + кишда кучани иситадиган обогревател)))
йоки эл. двигател + бир вактнинг узида хам обогревател...
Унакада обмоткалар хам узокка бормас эди...
Айнан шунинг учун "сих хам, кабоб хам куймайдиган", кундалик хайотда, саноатда энг оптимал булган частота диапазони 45 - 65гц орасида деб топилган.
#ulugbek